Verander van taal :
Zonder deze brug zou vliegen veel minder comfortabel zijn: de passagiersbrug (ook wel gangway of passagiersbrug genoemd) maakt het mogelijk om op duizenden luchthavens over de hele wereld beschermd en vlak aan boord van vliegtuigen te gaan. In de begindagen van het vliegen was instappen nog eenvoudiger. De kleine propellervliegtuigen hadden kleine ingebouwde treden die eenvoudig omlaag konden worden gelaten. Ook nu nog maken kleinere vliegtuigen meestal gebruik van ingebouwde trappen, omdat de helling van de passagiersbrug anders te steil zou zijn.
Hoe zou het eruit zien zonder passagiersbrug? Moderne commerciële vliegtuigen hebben instaphoogtes tot 4 meter boven de grond. Bij gigantische vliegtuigen zoals de Airbus A380 moeten passagiers zelfs op twee niveaus instappen. Er zouden zeer hoge trappen nodig zijn. En voor gezinnen met kinderen, oudere en minder valide passagiers zou het veel moeilijker zijn om aan boord te komen. Om nog maar te zwijgen over de bescherming tegen weer en wind.

Het principe van de passagiersbrug is eenvoudig: in de regel is één deel van het systeem stevig verankerd aan het luchthavengebouw. Een ander deel wordt flexibel gemonteerd, zodat het aan verschillende vliegtuigtypes kan worden gekoppeld. Verschillen in de hoogte van de vliegtuigdeur en verschillende lengtes en breedtes van vliegtuigen moeten bijvoorbeeld worden gecompenseerd. Hiervoor bestaat een loopplank meestal uit meerdere buizen die in en uit kunnen schuiven en een of meer hefeenheden. Deze telescopische loopplank is de meest flexibele variant van de passagiersloopplank. Minder flexibele ontwerpen zijn vaak alleen geschikt voor bepaalde vliegtuigtypes, wat de flexibiliteit van luchthavenexploitanten beperkt.
De passagiersbrug wordt bewogen met behulp van elektromotoren. Deze hebben stroom- en datakabels nodig naar het besturingssysteem. De bewegingen van de individuele elementen zijn niet erg snel. Toch moeten de kabels beschermd worden tegen beschadiging. Omdat ze zich meestal buiten de loopbrug bevinden, moeten ze ook bestand zijn tegen weer en wind.
Omdat stilstandtijden van vliegtuigen steeds korter worden en instapbruggen voor passagiers betrouwbaar moeten werken, moet de mechanische beweging soepel verlopen. Als een passagiersbrug tot stilstand komt, kan dit een onmiddellijk financieel verlies betekenen voor de luchthavenexploitant, de luchtvaartmaatschappij en ook voor de passagiers, die comfortabel, veilig en op tijd willen vliegen.
De hoge betrouwbaarheid van igus® producten spreekt in het voordeel van hun gebruik in de passagiersbrug. De bewegingen van de kabels in de loopbrug kunnen veilig worden geleid met onze kabelrupssystemen. De bewegingen zijn meestal horizontale bewegingen in de telescopische tunnels en verticale bewegingen in de hefeenheden. De kabelrups® heeft een lange levensduur, zodat een lange levensduur kan worden verwacht. Ze kunnen ruimtebesparend worden geïnstalleerd, zodat er geen kabels naar beneden hangen en het visuele uiterlijk niet wordt aangetast. Alle benodigde energie kan worden geleverd met kabelrups®, bijvoorbeeld stroom- en besturingskabels, hydrauliek, pneumatiek, enz.
1 kabelrupssystemen met roterende beweging als oplossing voorbochtstraal 2 kabelrupssystemen met hefbeweging -
zigzagmontageinstallatietype " zigzag "
voor hijsbewegingen -installatietype "hangend " 4 Kabelrupssystemen voor horizontale beweging
- installatietype type niet-ondersteund of schuivend 5 Kabelbescherming in meerdere assen kabelrupssystemen geleiden en beschermen in bewegende toepassingen, driedimensionaal
De kabelrupssystemen verminderen de benodigde kabellengte met meer dan 50% (met gemiddelde toevoer) en voorkomen externe mechanische belasting van de kabel, zoals ongecontroleerd schommelen, zwaaien, klemmen enz. De lage onderhoudsvereisten verminderen stilstandtijden. De e-chain systemen werken ideaal in combinatie met igus® chainflex® kabel. Net als de e-chain® zijn ze bestand tegen hitte, zon, regen en sneeuw.
kabelrups
Succesvol in gebruik

Bereikbaarheid: Maandag t/m vrijdag: 8:00 - 17:00 uur
Webshop: 24/7
Chat-service: Maandag t/m vrijdag 8:00 - 17:00 uur