Onzee stuurstroomkabels, beginnend met 12 aders, hebben een speciaal mechanisch ontwerp voor een lange levensduur in bedrijf. We installeren zogenaamde aders gewikkeld in bundels met korte steeklengtes.
Maar wat zijn aders die in bundels zijn gewikkeld precies?
Het aantal bundels waarin de aders worden gewikkeld hangt af van het aantal aders. Deze bundels worden op hun beurt weer in strengen verwerkt. Deze methode is noodzakelijk voor het absorberen van de duw/trekkrachten welke optreden bij beweging. Deze krachten ontstaan wanneer de kabel rond een bocht (radius) beweegt. De aders worden gecomprimeerd in de binnenradius en uitgerekt in de buitenradius. We hebben het aders-gewikkeld-in-bundels ontwerp ontwikkeld om ervoor te zorgen dat deze krachten de kernen niet te veel belasten, omdat een kern dus voortdurend van positie in de kabel verandert en de krachten uitbalanceert. Het is bijzonder belangrijk om het zogenaamde kurkentrekkereffect te voorkomen, hetgeen vaak optreedt bij lange rijwegen.
Een heel exotische toepassing is voor ons het op en neer rollen op kunststof rollen op een heftruckmast. Er wordt spanning op de kabel gehouden zodat deze niet van de rol springt wanneer het voertuig gaat bewegen. Afbuiging met deze rollen resulteert ook in een enorme belasting van de strengen. Een klant die door de jaren heen zeer nauwgezette testen uitvoerde ontdekte jaren geleden dat dit tot problemen kan leiden. We mochten deel nemen aan de tests van de klant met onze producten, en we toonden aan dat onze oplossing met "aders-gewikkeld-in-bundels" de krachten op de aders verlichtte. Jaren later zijn kurkentrekkers en gebroken draden in de kabel in deze toepassing al lang vergeten. Het aangaan van uitdagingen die uw kabel momenteel niet aankan, kan een eerste stap zijn om samen met ons tot een oplossing te komen.
Maandag t/m vrijdag van 7.00 uur - 20.00 uur.Op zaterdagen van 8.00 uur tot - 12.00 uur.
24h