Kies uw leveringslocatie

De keuze van de land/regio-pagina kan invloed hebben op verschillende factoren zoals prijs, verzendopties en beschikbaarheid van producten.
Mijn contactpersoon
igus® B.V.

Modemweg 37c

3821 BS Amersfoort

+31(0)346 353 932
NL(NL)

Stuurstroomkabels voor kabelrupsen


Mensen denken dat stuurstroomkabels saai zijn, maar ze houden wereldwijd de industrie draaiend. De stuurkabel is de typische kabel en heeft meestal één groen/gele ader voor aarde en veel zwarte aders voor de signalen. Het speciale aantal aders is terug te voeren op de typische strengstructuur uit het verleden. Aders waren verdeeld in lagen, en dus werd een bepaald aantal aders gespecificeerd. Tegenwoordig zijn er robuustere manier van strengen maken. Omdat de kabel signalen van het gebruikelijke wisselstroomnetwerk verwerkt, is deze normaal gesproken ontworpen in de spanningsklasse 300V/500V. Een afgeschermde variant van deze kabel is ook beschikbaar als EMC-omstandigheden daarom vragen.
Koop stuurstroomkabels

Wij vertrouwen op aders gewikkeld in bundels.

Onzee stuurstroomkabels, beginnend met 12 aders, hebben een speciaal mechanisch ontwerp voor een lange levensduur in bedrijf. We installeren zogenaamde aders gewikkeld in bundels met korte steeklengtes.  

Maar wat zijn aders die in bundels zijn gewikkeld precies? 

Het aantal bundels waarin de aders worden gewikkeld hangt af van het aantal aders. Deze bundels worden op hun beurt weer in strengen verwerkt. Deze methode is noodzakelijk voor het absorberen van de duw/trekkrachten welke optreden bij beweging. Deze krachten ontstaan wanneer de kabel rond een bocht (radius) beweegt. De aders worden gecomprimeerd in de binnenradius en uitgerekt in de buitenradius. We hebben het aders-gewikkeld-in-bundels ontwerp ontwikkeld om ervoor te zorgen dat deze krachten de kernen niet te veel belasten, omdat een kern dus voortdurend van positie in de kabel verandert en de krachten uitbalanceert. Het is bijzonder belangrijk om het zogenaamde kurkentrekkereffect te voorkomen, hetgeen vaak optreedt bij lange rijwegen. 


Zeven redenen voor onze chainflex kabel

In de loop van de kabelontwikkelingen over de afgelopen decennia zijn er zeven principes geëvolueerd welke een kabel van een hoge kwaliteit en met een lange levensduur in een kabelrups garanderen. Bij igus noemen we deze bevindingen de "zeven redenen". 
Zeven redenen

Hier heeft u de mogelijkheid om de CF6 stuurstroomkabel te ervaren als een virtueel, driedimensionaal model


Toepassingsvoorbeeld: chainflex stuurstroomkabel met aders gewikkeld in bundels

Kabels in een vorkheftruck - een speciale uitdaging

Een heel exotische toepassing is voor ons het op en neer rollen op kunststof rollen op een heftruckmast. Er wordt spanning op de kabel gehouden zodat deze niet van de rol springt wanneer het voertuig gaat bewegen. Afbuiging met deze rollen resulteert ook in een enorme belasting van de strengen. Een klant die door de jaren heen zeer nauwgezette testen uitvoerde ontdekte jaren geleden dat dit tot problemen kan leiden. We mochten deel nemen aan de tests van de klant met onze producten, en we toonden aan dat onze oplossing met "aders-gewikkeld-in-bundels" de krachten op de aders verlichtte. Jaren later zijn kurkentrekkers en gebroken draden in de kabel in deze toepassing al lang vergeten. Het aangaan van uitdagingen die uw kabel momenteel niet aankan, kan een eerste stap zijn om samen met ons tot een oplossing te komen.


De juiste nog niet gevonden?


Kent u onze online tools al?

Zoek en kies eenvoudig een geschikt type, bereken de levensduur en bestel deze online
 
Productwijzer

Productwijzer

Snel naar precies de juiste kabel
 Levensduurcalculator

Levensduurcalculator

Bereken de levensduur van elke chainflex kabel
Kopercorrectie-calculator

Kopercorrectie-calculator

Bereken de huidige kopertoeslag
chainflex configuratoren

Configurator voor speciale kabels

Configureer uw individuele kabel in slechts drie minuten

kabelrups

Bent u nog op zoek naar een kabelrups voor uw kabel?

readychain

... of alles al geconfectioneerd?



Advies

Ik beantwoord graag uw vragen persoonlijk

Verzending en advies

Persoonlijk:

Maandag t/m vrijdag van 7.00 uur - 20.00 uur.
Op zaterdagen van 8.00 uur tot - 12.00 uur.

Online:

24h


The termen "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" en "yes" zijn wettelijk beschermde handelsmerken van igus® GmbH/Keulen in de Bondsrepubliek Duitsland en, indien van toepassing, in sommige andere landen. Dit is een niet-uitputtende lijst van handelsmerken (bijv. lopende handelsmerkaanvragen of geregistreerde handelsmerken) van igus GmbH of gelieerde ondernemingen van igus in Duitsland, de Europese Unie, de VS en/of andere landen of rechtsgebieden.

igus® GmbH benadrukt dat het geen producten verkoopt van de bedrijven Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES, Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber en alle andere drive-fabrikanten die worden genoemd op deze website. De producten die worden aangeboden door igus® zijn die van igus® B.V.