Strothmann's "FeederPlus6 neo" kan worden gebruikt om perslijnen in de carrosseriebouw te automatiseren. Binnen het vormgevingsproces - van de blanco plaat tot de motorkap, het deurpaneel of het complete zijpaneel - is het de taak van de feeder om het plaatwerk van het ene station naar het volgende te brengen. Dit creëert een complexe opeenvolging van bewegingen in een ritme van vier seconden.
De FeederPlus6 neo stelt nieuwe normen ten opzichte van zijn voorgangers op het gebied van levensduur en flexibiliteit. Dit komt door de unieke kinematica, waarbij lineaire, roterende en telescopische bewegingen over elkaar heen liggen en nauwkeurig gecoördineerd worden. Dankzij de telescoop en de daaruit voortvloeiende lineaire bewegingen, die twee keer zo snel zijn, kan de transferunit binnen enkele seconden zeer ver in de afzonderlijke persfasen reiken. Op elk station zijn in totaal vijf assen - drie lineaire, een roterende en een telescopische - elektronisch gesynchroniseerd, grijpen de blenk en "draad" in het volgende station.
De onderdelen die bijzonder zwaar worden belast tijdens de complexe bewegingen zijn onder andere de kabelrups voor de stroom- en signaaltoevoer naar de matrijs. In totaal waren hier zes kabelrupss nodig, waarbij de kabelgeleiding op de twee omgekeerde hoofdrotatieassen een bijzondere uitdaging vormde.
Eerst en vooral moeten deze een groot aantal slagen mogelijk maken: een cyclussnelheid van 16 slagen van de FeederPlus 6 neo resulteert in 23.040 slagen na slechts 24 uur, en meer dan 8 miljoen na een jaar. Dit vereist maximale betrouwbaarheid en een robuust ontwerp, niet in de laatste plaats omdat de persen 24/7 in bedrijf zijn.
Maar de snelheden van 4 m/s in de x-as en 3,5 m/s in de y-as met versnellingswaarden tot 20 m/s2 moeten ook worden opgevangen door de kabelgeleiding.
Deze eisen gelden ook voor de kabels binnen de kabelrups: bij hoge belastingen moeten servo-, bus-, besturings-, meetsysteem- en aardingskabels met een lange levensduur worden gevonden voor een kleine buigradius en veel slagen.