Deze nieuwe ontwikkeling is de enige meerassige enkelgewrichtsprothese ter wereld die speciaal is ontwikkeld voor een hoge schokbestendigheid en kan worden gebruikt in watersporten of voor hoge schokbelastingen, zoals in de paardensport. De gewrichtsaandrijfkracht van de gewrichtsprothesecomponent wordt geleverd door een veertorsiekracht, waarbij de veer is ingesloten in een titanium huls.
De lagers die in de prothese gebruikt moesten worden, moesten aan strenge eisen voldoen. Het bedrijf zocht lagers met een zeer lage wrijvingscoëfficiënt. Daarnaast moesten ze een lage vochtopname hebben, corrosievrij zijn bij gebruik in of nabij zout water en een zo eenvoudig mogelijke montage mogelijk maken zonder bevestigingselementen. Bovendien moeten ze voldoen aan de QMS-eisen volgens ISO 9001 en de testvoorwaarden voor dynamische en statische belasting volgens ISO 10328 overtreffen.
Naast de glijlagers was er een kogelgewricht nodig dat radiaal kan draaien tijdens de beweging en 20 graden kan worden verschoven. Deze moest ook corrosievrij zijn, een lage wrijvingscoëfficiënt behouden, eenvoudige montage mogelijk maken en CE-gemarkeerd zijn.