Verander van taal :
Het ontwikkelingsbureau Quickloading ontwikkelt oplossingen om de afhandeling van vliegtuigen te vergemakkelijken en te versnellen. Verschillende lageroplossingen worden hier het hele jaar door buiten gebruikt, bij extreme koude en hitte en onder invloed van zure ontdooimiddelen. Het bedrijf gebruikt nu glijlagers gemaakt van de materialen iglidur® G, iglidur® Q, iglidur® X en iglidur® Z in alle mogelijke types voor de verschillende toepassingen. Ze zijn licht, robuust, weerbestendig en smeervrij, wat betekent dat ze bijvoorbeeld bij extreme kou kunnen worden gebruikt.
Quickloading gebruikt zijn zelfontwikkelde slang en koppeling ook voor een derde product: De Fanblade De-Icer (FDI). Het lagere gewicht in vergelijking met conventionele systemen maakt het mogelijk dat één werknemer beide motoren van een vliegtuig van contour nozzles kan voorzien en het de-icing proces grotendeels automatisch kan laten verlopen. Voorheen waren twee medewerkers aan één vliegtuig gebonden totdat het werk klaar was. Het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het de-icen en slepen van vliegtuigen op de luchthaven van München heeft de ontwikkelaars geprezen voor deze opmerkelijke prestatie: Het is het enige systeem waarmee EFM deze taak economisch kan oplossen, met andere woorden, waarbij de kosten voor de totale uitgaven lager zijn dan de geïnde vergoedingen.
Een ander project was het "Zwitsers zakmes" van koppelstangen. Als de vliegtuigen van de parkeerplaats naar het tarmac worden gesleept, moet de juiste koppelstang voor het vliegtuigtype worden gebruikt, omdat de bevestigingspunten niet gestandaardiseerd zijn. Sleepboten zijn vaak slechts uitgerust met twee of drie verschillende stangen en kunnen daarom alleen bepaalde vliegtuigtypes bedienen of moeten de juiste stang uit het depot halen, wat tijd kost. Zo begon het werk aan een sleepstang die aanvankelijk vier en nu zelfs zes verschillende koppelingen combineerde. Ze zijn gerangschikt in een magazijn en het wisselen van de kop duurt slechts 30 seconden. Het systeem heeft een verend en verstelbaar chassis waarmee de Quick Towbar Changer kan worden uitgebalanceerd, ergonomische handgrepen voor bediening door één persoon en natuurlijk smeervrije, weerbestendige iglidur® lagers.
De ontwikkelingen op het gebied van Quick Towbar Changer worden wereldwijd aangeboden aan luchthavenexploitanten. Heel weinig mensen hebben ooit gehoord van smeervrije glijlagers. Maar certificaten en mond-tot-mondreclame van Lufthansa en Munich Airport zijn overtuigende argumenten. Uiteindelijk worden de producten getest in interne tests. Tot nu toe zijn er geen klachten geweest.

Bereikbaarheid: Maandag t/m vrijdag: 8:00 - 17:00 uur
Webshop: 24/7
Chat-service: Maandag t/m vrijdag 8:00 - 17:00 uur