Mijn contactpersoon
igus® B.V.

Bezoekadres

Sterrenbergweg 9

3769 BS Soesterberg

Fon +31 346 353932

Fax +31 346 353849

Al ruim 20 jaar igus® B.V.

igus® verkoopkantoor Nederland werd begin jaren negentig opgestart door Dick Prins als dochteronderneming van igus® GmbH in Keulen. Aanvankelijk begonnen in zijn eentje als Benelux vestiging, na enkele jaren zijn België en Luxemburg echter op eigen kracht verder gegaan.

Voor die tijd werden igus® producten al verkocht door verschillende importeurs. De productgroep kunststof lagertechniek wordt in Nederland al jaren verkocht door Elcee Holland te Dordrecht. igus® B.V. is uw adviseur en leverancier voor kabelrupsen, kabelrups-systemen, chainflex® kabels en compleet geconfectioneerde systemen onder de naam readychain®.

Na de oprichting is het filiaal ieder jaar gestaag gegroeid. Inmiddels bestaat het igus® team in Nederland uit 12 vaste medewerkers en een aantal oproepkrachten. In geheel Nederland staan onze Technisch Adviseurs op iedere gewenste lokatie voor u klaar.

Het igus®-concept “plastics for longer life®” staat voor duurzame machine-onderdelen van speciaal kunststof, die frictiebestendig zijn en nauwelijks slijtage vertonen. Ons doel is om technisch betere producten te leveren tegen een lagere prijs.

Innovatief met kunststof

De geschiedenis van igus® begint 15 oktober 1964 met Gunter Blase in een dubbele garage in Keulen-Muelheim. De eerste twintig jaar werkt igus® als leverancier van moeilijke/gespecialiseerde technische kunststofonderdelen.

Sinds 1983 is igus zich onder leiding van Frank Blase meer bezig gaan houden met het leveren van eigen producten – e-kettensysteme® en Glijlagers - en het zelf opzetten van de distributie. Van 1985 tot 2018 groeit het personeelsbestand van igus® van 40 naar meer dan 3800 medewerkers, over de hele wereld. Ook de komende jaren blijft igus investeren in groei. Kansen genoeg, dankzij de moderne materialen!

igus® "zonnesysteem„ Hier met de klanten! Iedereen is manager!

igus® zonnesysteem  

Onze klanten zijn voor ons net zo belangrijk als de zon voor het leven op aarde. De zon geeft licht, warmte en energie. Onze klanten geven ons ideeen, werk en geld.

Klanten over de hele wereld zijn voor alles onder de indruk van snelheid! Onze bestellingen voor standaard materialen worden wereldwijd binnen enkele dagen bezorgd, offertes zijn vaak binnen enkele uren al klaar en een bezoek bij de klant doen we meteen de volgende dag. Met onze 35 filialen kunnen we onze klanten nu al snel van dienst zijn, we werken er hard aan om u nog sneller en beter van dienst te kunnen zijn. Na Duits is Engels onze tweede bedrijfstaal.

igus® exhibition stand  

Onze structuur: teams – teamleiders – leiding in een systeem volgens de regels van de chaos. En bijna elk teamlid werkt van begin af aan als eigen verantwoordelijke manager. "To manage" betekend orspronkelijk vertaald: "Iets tot een succesvol einde brengen".

We investeren veel in individuele, passende adviezen – bij u op lokatie, op beurzen, telefonisch en online. Daarnaast hebben we een gedetailleerde catalogi op papier en CD-ROM en op deze service-website.

Een paar feiten:

igus® gegrondvest 1964

Vestigingen in 35 landen en partners in 80 andere landen

momenteel rond 3800 medewerkers wereldwijd

tussen de 1500 en 2500 nieuwe produkten per jaar

Openheid vinden we belangrijk, Iedereen bij igus® kan elkaar aanspreken, iedereen werkt aan hetzelfde type bureau, iedereen draagt dezelfde werkkleding en gebruikt in onze kantine dezelfde maaltijden, en iedereen gebruikt hetzelfde soort toiletten.

We houden onze kennis actueel We leren er steeds nieuwe dingen bij door producten, computersoftware, vreemde talen, bedrijfsseminars, groepstrainingen, technische cursussen voor verkopers, enzovoorts.

We verheugen ons op uw email!

Andreas Ehlen  
Andreas Ehlen

Country Manager