Oplossing
Nu kunnen onze kabeloplossingen worden aangetroffen in de toepassing, om precies te zijn in de kabel-trolley die exclusief is uitgerust met chainflex kabelhaspels. Uit ons
chainflex® productassortiment, worden stuurstroom-, signaal- en buskabels gebruikt.
We hebben een speciale kabel ontworpen om het platform te voorzien van energie uit de trailer - een 32 A/ 400 V kabel, gemaakt van licht aramide - waar elke kilogram telt. Dit is belangrijk, omdat de belastingscapaciteit van de lieren voor het passagierstransport gelimiteerd is. Hoe lichter het platform, des te meer gereedschappen en materiaal er getransporteerd kunnen worden.
Sommige van de chainflex kabels op de "terra" worden geleid in
onze kabelrupsen. De grootste kabelrups is ontworpen met een
Reverse Bend Radius (RBR) en zorgt voor de kabelgeleiding in de roterende as van het platform, hetgeen nodig is om de "twist" van de rotor te reproduceren. Het is een speciale editie van het modulaire systeem van igus.
De dekzeilen op de voor- en achter-modules worden bewogen via
drylin geleidesystemen. Sommige uitschuifbare elementen van het platform rust op
tribo-tape glijfolies , en diverse draadspindel-elementen en assen worden geleid in
buslagers gemaakt van hoogwaardige iglidur® polymeren.
Tot slot worden
chainflex® kabels gebruikte in het "structrepair", het reparatiesysteem van de start-up voor de glasvezelstructuren van de rotorbladen. Het servicepersoneel hoeft niet langer het arbeidsintensieve lamineren uit te voeren en rekening te houden met vele uren droogtijd. In plaats daarvan wordt een voor-geïmpregneerd "vel" aangebracht en onder vacuüm op de rotor bevestigd. Dit duurt ca. 30 minuten. Hier verbindt de chainflex kabel de proces-eenheid met de silicone verwarmingsmat die voor het vacuüm zorgt en geleid zowel energie- als sensorsignalen voor temperatuurregeling.