Zeven in een keer: de nieuwe chainflex serie bespaart 35% bekabelingskosten in Top Drives25-3-2021

Getest en veilig kabelpakket met motor, data- en hybride kabels voor offshore e-loop van igus

igus heeft de e-loop speciaal ontworpen voor hangende installaties in extreem uitdagende toepassingen zoals diepborende boorplatformen. Het extreem robuuste kabelrups-systeem geleidt kabels veilig verticaal en vervangt wereldwijd steeds meer servicelussen. Met de nieuwe CFSPECIAL.5 serie, is nu ook een bijpassende kabelserie beschikbaar voor de e-loop. Een combinatie van zeven chainflex kabels maakt een kostenbesparing van 35% mogelijk.

Om kabels in hangende toepassingen en zware omgevingen veilig te geleiden, heeft igus de e-loop ontwikkeld als alternatief voor de veelgebruikte servicelus. Dit komt omdat kabels in een servicelus geen geleiding en geen gedefinieerde buigradius hebben, hierdoor kunnen ze niet bewegen en breken. Bij service of reparatie, moet het gehele systeem worden vervangen. Als extreem veerkrachtig driedimensionaal energietoevoersysteem, combineert de e-loop voordelen van een polymeer kabelrups met een zeer sterke trekkabel. De kabel absorbeert de trekkrachten binnenin de kabelrups en draagt ze over naar de aansluitelementen. De modulaire kabelrups biedt een gedefinieerde buigradius en is dankzij PU-beschermingselementen, bestand tegen trillingen en schokken - ideaal voor gebruik in boortorens of graafwielbaggers. Bijpassend bij de e-loop, presenteert igus nu de CFSPECIAL.5 kabelserie.

Kabelrups, kabel, garantie, assemblage: alles uit één hand
Het kabelpakket voor de e-loop komt in het eerste kwartaal van 2021 beschikbaar en bestaat uit zeven verschillende kabeltypen: drie enkeladerige kabels van verschillende diameters, een beschermende geleider, twee datakabels en een hybride kabel. De selectie is gebaseerd op de huidige Top Drive systemen die op de markt zijn en wordt continu aangepast. Alle chainflex kabels zijn beschikbaar zonder minimale bestelhoeveelheid. Dankzij de beschikbaarheid als catalogus-onderdeel, is de gebruikelijke langdurige en kostbare individuele productie niet langer nodig. Met het complete igus pakket, bestaande uit de kabelrups, kabel, confectionering en installatie, profiteert de klant van de levering van alle componenten van één leverancier en zijn de componenten optimaal op elkaar afgestemd. Dankzij de testen in het 3.800 vierkante meter grote testlaboratorium kan igus dit certificeren. Tegelijkertijd reduceert het geconfectioneerde readychain systeem de inkooptijd met bijna 90% en de assemblagetijd met 68%.

e-loop serie beschikbaar in verschillende uitvoeringen
De e-loop serie is beschikbaar in verschillende groottes en varianten, zoals de versie met dwarsverbinders op elke 2e schakel. Het nieuwe ontwerp wordt statisch gebruikt, bijv. in olieboortorens voor de energietoevoer van de mast naar de power container. De e-loop is ook beschikbaar met wielen en handvatten zodat deze gemakkelijk over de vloer van A naar B kan worden verplaatst op kadefaciliteiten. igus biedt een "val-veilige" uitvoering met traditionele schroefborging, alsmede een uitvoering met een roestvaststalen bevestigingselement.

Meer informatie en video's over de CFSPECIAL serie voor Top Drives kunt u vinden op https://www.igus.nl/info/n20-cf-topdrive-cable.