Beslissen met een muisklik: vind het juiste energietoevoer-systeem voor robots online22-8-2018

Gebruik de nieuwe igus robot-configurator voor een veilige en op maat gemaakte energietoevoer voor industriële robots met slechts enkele muisklikken

Vind met slechts enkele muisklikken uw veilige maatwerk energietoevoersysteem voor industriële robots – mogelijk gemaakt door de nieuwe QuickRobot-configurator van igus. De gratis online tool kan worden gebruikt voor het vinden van het ideale systeem voor vrijwel elke robot die op de markt leverbaar is, bestaande uit meer dan 400 modellen.

Industriële robots zijn in staat complexe driedimensionale bewegingen uit te voeren. Energietoevoer-systemen zorgen voor een betrouwbare bescherming van kabels en slangen tijdens deze uiterst dynamische bewegingen - vaak in een drie-ploegendienst en dat vele jaren lang. Echter, een goede bescherming is alleen gegarandeerd wanneer alle componenten op elkaar zijn afgestemd voor het betreffende robotmodel. Een tijdrovend en foutgevoelig selectieproces. De oplossing van igus: de QuickRobot configurator. Hiermee vindt u snel het juiste systeem, gebaseerd op het triflex R kabelrups-systeem van igus. Eenvoudig te installeren en te bevullen; deze meer-assige kabelrups beschermt bewegende kabels op de robot in elke richting en verlengd zo haar levensduur tijdens bedrijf.

Vind de juiste robot-componenten in slechts enkele stappen
Met de QuickRobot tool bespaart de gebruiker tijdens de configuratie tijd én geld . De weg naar het juiste energietoevoer-systeem is extreem kort bij igus. Bij www.igus.nl/quickrobot selecteert de gebruiker de robotfabrikant, vervolgens het type en het model evenals de assen die men wil uitrusten. De afbeelding laat nu visualisaties van de robot en componenten van het energietoevoer-systeem zien. De volgende stap is de keuze van een retractie-systeem, dat de kabelrups onder spanning houdt, dit om lusvorming te voorkomen en beschadiging te vermijden. De gebruiker configureert vervolgens het triflex R kabelrupstype en maatvoering. Optioneel kunnen ze extra protectieringen aan de triflex R rupsschakels toevoegen. De configurator maakt automatisch een lijst van alle componenten van het kabelrups-systeem, welke ook aan het winkelwagentje kan worden toegevoegd. Met nog een klik komt u bij de CAD-modellen en een PDF-rapport van de geselecteerde configuratie.